Sukladno instrukcijama Ministarstva obrazovanja, znanosti ,mladih, kulture i sporta KSB/SBK, a u svezi održavanja nastave na daljinu, želimo vas izvijestiti da se konzultativna nastava uz primjenu informacijsko – komunikacijskih tehnologija izvodi, evo već desetak dana, te vas informiramo o sljedećem:

-Temeljem dobivenih informacija od strane nastavnog osoblja (u svakodnevnom smo kontaktu) izvođenje nastave na daljinu uz pomoć informacijsko – komunikacijskih tehnologija, zasada ide dobro uz neke poteškoće za koje smo unaprijed znali da će ih biti, a one se odnose na neposjedovanje tzv „pametnih telefona“, računala, laptopa, tableta kao i nedostupnost interneta kod pojedinih učenika. Određene poteškoće ispočetka javile su se u nesnalaženju i pravilnom korištenju komunikacijskih tehnologija, putem Vibera ,Whatsapp i sl. Isto tako javljaju se i poteškoće u korištenju mješavina oblika, tj. više različitih oblika izvođenja nastave na daljinu (Virtualne učionice, Viber, Facebook, Zoom, Google ClassRoom i sl.). Znamo svi da Viber, Whatsapp i Facebook nisu namijenjene za izvođenje nastave na daljinu, već isključivo za komunikaciju, pa stoga učitelji i nastavnici (uz nove instrukcije Ministarstva obrazovanja) se sve više opredjeljuju za nove platforme kao što su Google učionice ili Zoom i sl. Takav način organiziranja nastave na daljinu omogućuje kvalitetnije planiranje, usmjeravanje, ali i praćenje učeničkih aktivnosti.

-Bez obzira koji se vid organiziranja nastave koristi, svima nam zajedno treba određeno vrijeme da se na sve ovo naviknemo.

-Postoje i drugi problemi (unatoč tome što imaju svu potrebitu informacijsko – komunikacijsku tehnologiju) što pojedini učenici izbjegavaju ovakav vid izvođenja nastave, ali moraju biti svjesni da drugog rješenja nema, te da će sami biti krivi za eventualni neuspjeh na kraju izvođenja nastave na daljinu.

-Osnovni cilj svima  nama zajedno je da svim učenicima koji imaju bilo kakav problem ili poteškoće uzrokovane nedostatkom pametnih telefona, računala, tableta i sl., nedostupnost interneta ili nezainteresiranost, dopremo do njih i da pronađemo rješenje u narednom periodu, a tu nam je vaša pomoć, kao roditelja/skrbnika veoma potrebna i vrlo bitna.

-U razgovoru s pojedinim roditeljima dobili smo informaciju da su roditelji uglavnom zadovoljni samom organizacijom nastave i nastavnim sadržajima koja njihova djeca dobivaju od učitelja i nastavnika, uz malu sugestiju da pojedini nastavnici daju malo previše obveza, lekcija i dr., koje bi se trebale još malo reducirati.

-Svakako da ćemo mi s naše strane poraditi na tome, na što kvalitetnijoj selekciji obrazovnih materijala i nastavnih sadržaja, te da se djeci šalju oni sadržaji i materijali koji su adekvatni za učenje u kućnim uvjetima. Drugim riječima, učinit ćemo sve da sadržaji koji su djeca u ovih prvih desetak dana dobivali, tj. količinu nastavnih sadržaja još više reduciramo i baziramo na samo ono što je vrlo bitno, da bi učenici naučili i znali, za daljnje aktivnosti. S druge strane, tražimo i apeliramo na roditelje i učenike, da vrlo ozbiljno shvate trenutnu situaciju i da se maksimalno angažiraju u realizaciji nastave na daljinu, kako bi rezultati u učenju bili što bolji i kvalitetniji.

-Pored svega gore navedenog, treba reći da veliki problem predstavlja  i to što mnogi roditelji rade i u nemogućnosti su da prije povratka kućama pomognu svojoj djeci u rješavanju određenih zadaća. Zbog toga, a i zbog (u nekim momentima) sporosti interneta, pojedine zadaće nisu ili se ne mogu na vrijeme izvršiti, te dolazi do nekih problema u komunikaciji učitelja/nastavnika i roditelja. Pozivam sve nas na strpljenje i obostrano razumijevanje, i na što bolju komunikaciju, a sve u cilju da jedni drugima pomognemo, da nam djeca na kraju budu sretna i zadovoljna.

-Veliki problem predstavlja i vrijeme koje učenici moraju da posvete nastavi na daljinu (po nekoliko sati da borave pred računalima sl.). Taj problem ćemo u narednom  periodu pokušati riješiti na način na koji smo već naveli, a to je smanjenjem sadržaja nastave, smanjit ćemo i vrijeme kojeg učenici provode pred računalima tj, da imajući u vidu trenutnu situaciju što više rasteretimo učenike.Vaša dužnost kao roditelja/skrbnika je da što više provjeravate da li vam djeca na računalima izvršavaju zadaće tj., prate li nastavu ili pak nešto drugo rade (igraju igrice ili nešto slično).

-U svezi rasterećenja nastave, već od ponedjeljka, 30. 3. 2020. godine, učenici će dobiti novi, znatno reduciraniji raspored, koji će vam  biti dostupan na našoj Web stranici škole, koje je ponovno u funkciji, a preko nje možete pratiti sve ostalo vezano za našu školu i općenito za odgojno – obrazovni proces.

-Da bismo svim učenicima i roditeljima pomogli u prevazilaženju određenih poteškoća, vezanih za nedostatke računala, telefona, tableta, laptopa, nesnalaženja u online okruženju svo nastavno i vannastavno osoblje naše škole stoji vam na raspolaganju.

-Imajući u vidu da će nam trebati mnogo racionalnosti, snage i strpljenja kako bismo prevazišli novonastalu situaciju, i u rješavanje bilo kakvih problema s kojima se susrećemo (roditelji, učenici, nastavnici), stručnu pomoć možete potražiti od naših stručnih suradnika, pedagoga i psihologa (njihove e-mail adrese: tznahor@gmail.com  (pedagog) i nina.jurisic@hotmail.com (psiholog), a možete se direktno javiti i na e-mail: psiholoskasluzba.osbila@gmail.com. Dakle, ukoliko budete imali potrebe za podršku psihološkim i pedagoškim savjetovanjima ili pomoć u organiziranju i savladavanju nastavnih sadržaja, ili bilo koje druge problematike, slobodno se obratite na gore navedene e-mail adrese.

-Ovim putem pozivam sve roditelje, poduzeća, udruge i sl., koji kod sebe (kod kuća ili  u poduzećima) imaju višak pametnih telefona, računala, tableta, laptopa i sl., da se obrate upravi škole, učiteljima, razrednicima, koji će iznaći mogućnost prosljeđivanja istih na adrese učenika kojima je to potrebno (već nam je jedan roditelj donirao računalo, kojeg smo proslijedili učenici naše škole, na čemu mu od srca zahvaljujemo).

-Problem nedostupnosti internetu, rješavati ćemo u suradnji s Ministarstvom obrazovanja, koji su uputili zahtjev za pomoć operaterima kao što su BH telecom, HT Eronet i Telemach, tako da nam pojedini učenici ne ostanu izvan obuhvata obrazovanja, imajući u vidu da to predstavlja pravo svakog djeteta.

-Na kraju vas još jednom molim i apeliram na maksimalno angažiranje i odgovornost, kako bi svi na kraju bili sretni i zadovoljni, a najviše učenici.

Isto tako vas  još jednom pozivam na razumijevanje, te vas ujedno molim da vaši komentari idu u smjeru rješavanja problema i nejasnoća, a ne nikako u krivom smjeru, jer za to u ovakvim trenucima uistinu nema nikakve potrebe. Sve sugestije, primjedbe i prijedloge ćemo ozbiljno razmotriti. Treba se znati da su učitelji , nastavnici i stručni suradnici dosta toga dobrog uradili, te im treba čestitati i uputiti neku pohvalu. Mislim da  to uistinu zaslužuju, te im uputiti riječi podrške.

Svima nama želim da budemo  zdravi i hrabri, te da se čuvamo, jer zajedno možemo puno više učiniti!

VAŽNA NAPOMENA:

Zbog pandemije Corona virusa, u školi su organizirana samo nužna dežurstva (prema potrebi), što znači da nas ne zovete na školski broj. Skoro se sva komunikacija manje više obavlja putem komunikacijskih tehnologija, kod kuća. Za sva pitanja i nejsnoće možete nam se obratiti na e-mail škole:skolabila@gmail.com

Hvala na razumijevanju!

ŽIVI I ZDRAVI BILI  I OSTANIMO DOMA!

 

                                                                   RAVNATELJ ŠKOLE

                                                                  VINKO BOŠNJAK